facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Halo 2
Ревю | 08.07.2007 | автор: Владимир Тодоров


оценка:
Производител:
Bungie Studios
Издател:
Microsoft Game Studios
Жанр:
Шутър
Платформа:
PC

плюсове

Забавна и увлекателна солова кампания с двама главни героя;

Впечатляващ на места изкуствен интелект;

Перфектни контроли както с мишка и клавиатура, така и с геймпад.

минуси

Изисква Vista;

Графично остаряла;

Голи мъжки задници.

Най-накрая - Halo 2 и за PC

Ако случайно все още не сте чули, Micro$oft имат нова операционна система и биха искали да си я качите. Но как ще ви накарат? Като направят така, че дългоочакваната PC версия на Halo 2 - най-популярният конзолен шутър въобще - да тръгва единствено под Vista.

Игра, от която до ден днешен са продадени над 9.2 милиона копия, на която са изиграни над 500 милиона мача през Xbox Live, и която спечели над 38 индивидуални награди. Игра, на която ние, собствениците на персонални компютри, имаме възможност да впием зъби и нокти почти три години след нейната официална премиера...

Старо познато

Ако се абстрахираме от нечовешкото закъснение, като цяло геймплеят на Halo 2, колкото и да си кривя душата, не се е променил кой знае колко много от Halo: Combat Evolved насам. Той е все така многостранен, гъвкав, разнообразен и пристрастяващ. Работата е там обаче, че играта не предлага кой знае колко нови и оригинални идеи.

За конзоли това може и да е най-великият шутър въобще, но за PC излязоха къде-къде по-добри заглавия през последните няколко години като Half-Life 2 например. Не ме разбирайте погрешно – Halo 2 е една страхотна игра, която ще ви впримчи в своя сюжет и забавен геймплей. Просто е леко закъсняла за PC и това е един от основните й проблеми.

Последствията

Соловата кампания започва (малко след събитията в Halo: Combat Evolved) с награждаването на Master Chief на една оръдейна платформа, намираща се в орбита на Земята, за добре свършената работа и унищожаването на Halo. Едновременно с това виждаме как Пророците на Съглашението наказват техен бивш елитен върховен командир, същият, преследващ Pillar of Autumn в първата част, заради неговата некомпетентност и невъзможността му да предотврати експлозията на пръстена. И докато единият получава медали, другият бива изтезаван.

Миг по-късно церемонията по награждаването е прекъсната от нападение на малка армада от кораби на Съглашението, чиято подмолна цел е да се качат на оръдейната платформа, да я взривят и така да направят Земята уязвима за атака...
Но не и докато Master Chief е на борда.

Две съдби, една история

За моя изненада се оказа, че Master Chief не е единственият герой, с който ще може да играете в Halo 2. В определени нива ще се превъплъщавате и в опозорения командир на Съглашението, за който вече стана дума по-горе, превърнат в Арбитър или свещен воин, служещ на т.нар. Пророци – най-висшите същества в тази конфедерация от извънземни. Разлика между двамата по отношение на геймплей почти няма.

Освен може би това, че вместо фенерчето на Master Chief, при натискането на клавиша X, Арбитъра става невидим, подобно на Хищника, тормозещ Шварценегер в едноименния филм. За съжаление обаче времето, за което може да останете в това състояние, е твърде кратко. Умението обаче ви позволява да се промъквате незабелязано покрай враговете си, в случай че безспирните престрелки с Master Chief са ви дошли малко в повече.

Двойно по-убийствен арсенал

Няма как да не отбележим, че в сравнение с първата част, в Halo 2 може да носите по едно оръжие и в двете си ръце. (Не! Не може да стреляте с два ракетомета наведнъж!) В името на баланса обаче през това време не ви е позволено да мятате гранати, които все така са разделени на два вида – фраг и плазмени.

Макар и на пръв поглед това да не изглежда кой знае колко съществено нововъведение, то променя геймплея не на едно и две нива. Спомняте ли си онези досадни извънземни, въоръжени с щит? Екипирайте в дясната си ръка плазмено оръжие, което да го свали, а в другата – което и да е нормално огнестрелно, което да нанесе довършващия удар, и готово – те вече не са такава заплаха, каквато бяха преди.

Комбинации има колкото искате. И на вас се пада честта да откриете онази, която най-много ще ви пасне.

Иначе арсеналът като цяло е претърпял най-различни промени - Needler е по-силен, с пистолета не може да се зумва, а новата бойна пушка е едно от най-приложимите пуцала. Най-якото попълнение обаче принадлежи на Съглашението - енергийният меч. С негова помощ, стига да успеете да се доближите достатъчно, може да отстраните почти всеки противник с един-единствен удар.

Харесва ли ти? Открадни го!

Превозните средства бяха една от най-силните страни на Halo: Combat Evolved. Възможността да се качите на предната седалка на някой джип, да натиснете клаксона му и по този начин да накарате останалите компютърно контролирани съотборници да скочат в него – един до вас, а друг – на картечницата зад гърба ви – беше изключително приятна и оригинална. В Halo 2 всичко това отново е възможно.

Забелязва се, че Bungie са нанесли малки промени по старите возила и са решили да вкарат и няколко нови в името на разнообразието. Но безспорно най-якият момент е следният - ако видите някоя готина нова извънземна машинария и ви се прииска да я тествате, но е вече заета, просто скочете към нея, набийте два тупаника на нейния шофьор и воала – тя вече е ваша! Сега вече може спокойно да прегазите онези големи маймуноподобни противници, които имат досадния навик стъпват по главата ви.

Една дума - грозна

Макар че едно от основните изисквания за Halo 2 е да бъде подкарана под Windows Vista, тя по никакъв начин не се възползва от пълните възможности на DirectX 10, което я прави изключително остаряла в графично отношение и не по-малко грозна от която и да е DX 9 геймка.

Три години въобще не са малко и те доста здраво са се отразили на визията. Макар и тук-таме да се откриват великолепни панорами гледки, да попадаме на някой зрелищен специален ефект или да се любуваме на бронята на Master Chief и дизайна на поредния извънземен кораб, лицата на героите са под всякаква критика, много от текстурите са лишени от всякаква детайлност, а системните изисквания на Halo 2 са доста по-високи, отколкото би трябвало. Ако един Xbox е еквивалентен на 733 MHz процесор с GeForce3 и 64MB RAM, необходимостта да имаш 2 GHz CPU с 1 GB RAM и nVidia 6100+, за да подкараш PC версията, звучи леко ненормално, при все че графиката почти не е пипната.

Да убиеш другарче

Единствената по-съществена разлика, която се наблюдава между Xbox и PC версията на Halo 2, е, че последната е снабдена с две нови мултиплейър карти и редактор на нива (с неочаквани бонуси, както вече стана ясно). Онлайн режимът обаче, който не се отличава кой знае колко от конзолката, едва ли ще представлява интерес за мнозина, предвид наличието на толкова много хитове за PC.

В случай че решите обаче да се пробвате и в него, ще попаднете на стандартни режими от типа на deathmatch (наричан slayer), capture the flag, отборни варианти и прочие. Освен това ще трупате и специални точки в зависимост от вашите постижения, които, ако имате случайно Xbox 360 Live акаунт, ще се пренасят директно в него. Прегазете някого с джипа си, намушкайте го с енергийния си меч, откраднете превозното му средство и воала – вашите точки постижение са вече с една идея повече.

С надежда

Въпреки изпитанията на времето, на които PC версията на Halo 2 е подложена, това все така е една дяволски добра игра. Жалкото в случая е, че я получаваме с толкова голямо закъснение. Можем само да се надяваме, че компютърният вариант на Halo 3 няма да се забави толкова много предвид факта, че ще бъде последната част от поредицата и че Micro$oft едва ли възнамеряват в близките две-три години да пускат нова OS, която всячески да се опитват да си я пробутат. Надеждата, естествено, умира последна. 


До Ада и обратно или историята досега

Действието в първата игра се развиваше на мистериозна планетоподобна конструкция, наричана Halo – място, за което се вярва, че е дом на паразитните пришълци, известни като Потопа. Няколко дни, преди да започне същинската история Съглашението – конфедерация от множество извънземни раси, посветили времето си изцяло на унищожението на човечеството – напада Рийч (една от основните военни производителни бази на хората) и буквално я изпепелява. Само един космически кораб, Pillar of Autumn, оцелява, а на неговия борд е последният известен SPARTAN-II, т.нар. Master Chief. Корабът прави скок в хиперпространството, като координатите са избрани от изкуствения интелект Кортана, и се озовава пред мистериозен иноземен пръстен. Пред Halo. Място, построено от древни същества в далечното минало, наричани Предтечите. Макар и Master Chief все още да не знае това, в Галактиката съществуват седем подобни пръстена, създадени с една-единствена цел – да унищожат всичко живо в нея. Те са били изградени, за да бъдат използвани като крайно средство срещи Потопа. Много малко се знае за конфликта, разиграл се между Потопа и Предтечите. Но от малкото останали записи по въпроса се смята, че последните унищожили цивилизацията си в опита си да докарат до гладна смърт своите врагове и да направят Галактиката едно по-безопасно място за новите организми, които ще се развиват занапред. Хилядолетие по-късно Съглашението открива пръстените и създава религиозен култ около тях с идеята, че активацията им ще доведе цивилизацията им до т.нар. „Велико пътешествие” и ще унищожи всички по-нисши форми на живот, включително Потопа. За тяхно нещастие обаче Master Chief, до голяма степен с помощта на Кортана, успява да унищожи един от тях, взривявайки реакторите на Pillar of Autumn... И така свършва Halo: Combat Evolved…
 
системни изисквания
2 GHz CPU, 1 GB RAM; 128 MB Video (Pixel Shader 3.0, Aero Capable) (Nvidia 7800/ATI X1800)
напиши коментар
 

1 мнения
профил »
jerome01 каза на 09.06.2010, 15:34 ?. :

je sais pas comment mettre halo 2 pc
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Halo 2

Чийт:
Две тайни, за Master Chief.

новини:
Филмът обяснява целия процес на работа по създаването на преработената версия на Halo 2.
Сървърите на играта трябваше да бъдат спрени веднага, но очевидно някаква причина е накарала 343 Industries да продължи с тяхната поддръжка до лятото.
Според най-новите слухове в мрежата филмът по Halo ще излезе догодина. Нещо повече - той ще бъде създаден с участието на Спилбърг и Dreamworks.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Duke Nukem Forever 280
Crysis 2 200
Call of Duty: Modern Warfare 2 139
Battlefield 3 133
Call of Duty: Modern Warfare 3 121
RAGE 98
Crysis 3 74
Call of Duty: Black Ops: сингъл и кооп 74
Call of Duty: Ghosts 70
Bulletstorm 69