facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Sniper: Ghost Warrior
Ревю | 03.07.2010 | автор: Иво Цеков


оценка:
Производител:
City Interactive
Издател:
City Interactive
Жанр:
Шутър
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

Изглежда добре благодарение на енджина Chrome 4

Забавна е поне за кратко

минуси

Не предлага нищо извън стребата със снайпер

Няма по-развита система за прикриване

Непрощаващо AI

Във въображаемия речник на геймърите срещу City Interactive е изписана думата „посредственост”. Полската компания нееднократно е показала, че се ръководи от максимата „количество, а не качество” и рядко – да не кажем никога – успява да ни предложи нещо по-различно от поредния стандартен шутър, който се опитва да прилича на утвърдените имена в жанра. Този път поляците ни представят Sniper: Ghost Warrior – едно заглавие, което получи изненадващо широка реклама в гейм сайтовете.

Нека видим дали си заслужава

Историята в играта е далеч от оригиналността. Имаме всички елементи от стандартния шутър или екшън филм – тропически остров, гъсти джунгли, гаден диктатор, който трябва да бъде отстранен, и мисия, която не се развива както трябва. Клишетата са на лице, но това не е непременно лошо, защото всичко зависи от реализацията на играта.
Както подсказва заглавието й, Sniper: Ghost Warrior бе представена като автентично изживяване, което центрира около мисиите на един снайперист. Това е доста амбициозна цел, като се има предвид, че повечето шутъри не включват снайпера като основно оръжие, а го използват само в отделни мисии. Една от малкото сносни игри за снайпер, за която се сещам е Sniper Elite на Rebellion и ми беше наистина любопитно дали ще получим поне толкова добър продукт.

По дрехите посрещат

Първите впечатления са изненадващо добри, макар и само заради енджина на играта. Авторите са заели Chrome 4 от своите сънародници Techland и енджина отново не разочарова. Познат ни от Call of Juarez: Bound in Blood, той се справя отлично с пресъздаването на джунглата. На максимално високата резолюция от 1920х1080 околната среда изглежда доста добре, а водата, зеленината и слънчевите лъчи отлично допълват атмосферата. Всъщност каквито и забележки да има към играта, външният вид не е сред тях. Лошото е, че това май е единствената по-впечатляваща характеристика, но за това по-надолу.

Началото на Sniper: Ghost Warrior ни показва рутинна мисия, в която трябва да се промъкнете през руините от някогашен храм, да елиминирате безшумно няколко войника и да откриете подходяща позиция за изстрел. Освен със снайпер, разполагате още с пистолет със заглушител и две заемки от CoJ: Bound in Blood, които тук са реализирани по сходен начин. Най-напред имате ножове за мятане, подобни на тези, които използваше Томас в уестърна на Techland. Те не са особено точни и рядко могат да се окажат предпочитан избор, особено като се има предвид, че шансът да убиете някого с едно мятане е минимален. Освен това имате и куката за катерене и спускане, един осъвременен вариант на ласото на същия този Томас. За съжаление лично аз намирам, че и тук боравенето с куката е точно толкова трудно, колкото и в CoJ: Bound in Blood. На теория просто трябва насочите куката към място, маркирано с червено кръгче и да я използвате, за да се изкатерите или спуснете. На практика обаче някои моменти могат наистина да скъсат нервите ви.

Малко за стрелбата

Стрелбата със снайпер не е лесна работа, поне на практика. В света на City Interactive прословутият реализъм май си остава само на обложката на играта. Когато се прицелвате, на по-лесното ниво на трудност имате малко червено кръгче, което ви подсказва къде точно ще отиде куршума. На висока трудност тази подсказка изчезва, така че ще трябва да разчитате повече на късмета си, отколкото на някакви реални фактори като вятър, разстояние и траектория. Освен това чрез уникалната си концентрация може дори да забавите за кратко времето, така че враговете ви се появяват с лек ореол, който ги откроява на фона на околната среда.

Когато успеете да пласирате някой съвсем точен изстрел, играта ви възнаграждава със забавен кадър, на който камерата проследява полета на куршума до жертвата. След време подобни сцени вероятно ще ви писнат, но поне в началото гледката е кървава, но въздействаща.

По геймплея изпращат

В момента, в който мисията ви се обърква и заветният изстрел не достига целта, сапуненият мехур на Sniper: Ghost Warrior сякаш се спуква. Махнете снайпера и получавате най-обикновен шутър, при това с доста кусури.

Оттук насетне играта ви представя крайно ограничен геймплей, който не блести с нищо. Въпреки че промъкването заема почти толкова важно място в арсенала на снайпериста, колкото и стрелбата, тук то е реализирано твърде слабо. Няма нито система за прикриване, нито някакви по-особени индикатори (нещо като при Splinter Cell например) за това доколко попадате във видимостта на враговете. Те пък попадат в онази гадна категория на свръхтрудни противници, които могат да ви обстрелват с уникална прецизност от невъзможни разстояние. На моменти даже не е ясно дали вие сте снайпера, който дебне или сте беззащитната жертва, изложена на прицел.

Абстрахирайки се от снайпера, играта нито ви предлага кой знае колко различни оръжия, нито ви подтиква да играете с тях. С други думи стрелбата със снайпер винаги е по-доброто решение, дори ако се намирате на една и съща височина с врага.

Sniper: Ghost Warrior е прилична игра по стандартите на City Interactive. Като цяло обаче е посредствен шутър с прекалено много пълнеж и твърде малко реално интересен геймплей. 

 
системни изисквания
OS: Win XP/Vista/7, CPU: Pentium D2 2.66 GHz или Athlon 64 3500+, 1 GB RAM, video: GeForce 8600 или Radeon 4650
напиши коментар
 

200 мнения
профил »
Hibernate каза на 03.07.2010, 10:53 ?. :

Наистина е много дървена и гадна като интерфейс,а графиката е хубава.

746 мнения
профил »
Blackbird каза на 03.07.2010, 11:01 ?. :

Абе незнам....мислех, че в Dirt 1 & Grid са се оляли с bloom филтъра, ама в Ghost Warrior наистина са прекалили.

24 мнения
профил »
Jazzor каза на 03.07.2010, 11:52 ?. :

В тая игра противниците ти са точни като първата MOH-почнат ли да те целят, не пропускат и един истрел.

88 мнения
профил »
undacova каза на 03.07.2010, 12:27 ?. :

Най - много ми хареса как има само един войник..гледа в абсолютно друга посока...долу бара се става червен...демек оня те вижда вече (или чува) ...и както си гледа в другата посока.. почва да стреля там на където гледа и ме улучва на всичкото отгоре.. Някой беше я нарекъл ..."бюджетния Кризис" или "Кризис за бюджетни ПС-та ".. или нещо подобно. Има нещо верно..само че първите 5 минути е така.

15 мнения
профил »
KecaBoy каза на 03.07.2010, 15:38 ?. :

Този, който стигне до края на играта го признавам за абсолютният мазохист...

129 мнения
профил »
datski каза на 03.07.2010, 16:38 ?. :

Аз я врътнах на най-голямата трудност :P Много е трудно и е супер гадно, че ти не ги виждаш а те те виждат от 2км !

350 мнения
профил »
Ghost_Leader каза на 03.07.2010, 16:44 ?. :

Тогава аз съм мазохист.xD Признавам,че играта не е това,което можеше да бъде,но като цяло ми хареса.Създателите можеше да се постараят повече със стелта,както и в мисиите,в които си принуден да използваш оръжие без заглушител - там стрелбата е просто ужасна,а пазачите - адски точни.Графиката обаче ми хареса - харесвам Chrome Engine 4 още от Call Of Juarez Bound In Blood.Като цяло играта беше приятна и аз лично бих й дал около 7-7.5 от 10.

83 мнения
профил »
sashundera каза на 05.07.2010, 19:06 ?. :

Ми аз стигнах :D

1332 мнения
профил »
sollider каза на 05.11.2011, 03:35 ?. :

Аз, освен че стигнах, даже и го минах. Както написах по-надолу в коментара си, играта след началото се играе като CS - просто й свикваш с чалъмите.

192 мнения
профил »
toptony каза на 03.07.2010, 19:26 ?. :

Поредния провал при създаването на добра снайперска игра.Но трябва да се признае че самото снайпериране не беше лошо.

951 мнения
профил »
Moon_Burn каза на 03.07.2010, 23:43 ?. :

... бе седи ми на хард диска за черните дни, когато нета падне...

36 мнения
профил »
Cyrax каза на 04.07.2010, 07:46 ?. :

Хаха и при мен така. Поиграх малко, но се изнервих адски много че войниците гледат в една посока и стрелят в друга, както вече доста хора споменаха, без да пропускат и 1 изстрел. някой ден може би ....

473 мнения
профил »
nomadspy каза на 04.07.2010, 10:57 ?. :

На City Interactive и CryEngine да им дадът пак боклук ще направят.Нека посмее някой да ме опровергае :D

1220 мнения
профил »
vasito каза на 04.07.2010, 11:11 ?. :

Е то CryEndgine не означава добри игри и енджин с който трудно може да направиш боклук.

166 мнения
профил »
Sem каза на 05.07.2010, 11:13 ?. :

И три звездички са и много!

83 мнения
профил »
sashundera каза на 05.07.2010, 19:05 ?. :

Играта има плюсове и недостатъци но като цяло бива за убиване на време

44 мнения
профил »
ze3rax каза на 05.07.2010, 20:50 ?. :

Отностно войниците като начало на коментара ми - аз също забелязах че гледа в друга посока и стреля към теб, НО това не се случва винаги. В мисията където не успяваш да се качиш на хелипоктера и после трябва да взривиш няколко АА, при пропуснат изтрел, "уния" стреляха на халус - т.е. все пак не те виждат от 2 км :) Кратка, частта в която се играе не със снайпериста е отвратителна (говоря за поведение на оръжието), стелта се губеше прекалено лесно и съм изпадал в комични ситуации, в които например съм пред бота с изкуствен ителект и той не ме вижда...

Общо бих сложил 6/10

32 мнения
профил »
Drago9205 каза на 05.07.2010, 23:30 ?. :

be te moje da ne propuskat ama toq snaiperist kato klekne ili legne na zemqta stava bezsmurten, osobeno i ako si udrq nqkoq sprinocvka heroin ot vreme na vreme. Za smetka na tva 4e ne propuskat NPC-tata, geroq ni e nqkaf leko broniran

4 мнения
профил »
deikov каза на 13.07.2010, 19:35 ?. :

на мен играта си ми хареса доста да кажем 8 от 10, вярно че противниците са малко по-точни от колкото трябва, но така е по-интересно....

36 мнения
профил »
Mysteoa каза на 16.07.2010, 02:25 ?. :

Мулти си най яко

3 мнения
профил »
nero_devil каза на 20.08.2010, 19:30 ?. :

PC ?

379 мнения
профил »
dakovi4 каза на 06.09.2010, 08:47 ?. :

абе не съм я пробвал още ,незнам какво представлява обаче и едва ли ще я играя (мразя да съм снайперист) :D ................................................. .............................

35 мнения
профил »
PoPa78 каза на 10.09.2010, 13:48 ?. :

Искам да Ви попитам всички тука дето сте я играли все на РС ли сте я играли тази игра?

1 мнения
профил »
Zackky каза на 02.11.2010, 12:59 ?. :

sq Igrata si e mnoo dobre ... govorim za Sniper igra .... to4no toq element e mnogo dobre sprqmo ostanalite igri .... ama kakto i da e

koito haresva CS da probva igrata

Sudden Attack .... mojete da q downloadnete ot gamehi.com
igrata e mnogo po dobyr variant na CS

namerete me v facebook ili skype s udovolstvie she pomogna s razqsneniq

fb: zackky@abv.bg
skype: Glenfidd1ch

1 мнения
профил »
prnicolla каза на 19.04.2011, 11:45 ?. :

Моля,кажете ми,как се спира дъхът,когато се прицелваш??

1332 мнения
профил »
sollider каза на 02.11.2011, 12:35 ?. :

При мен е с Left Shift.

1332 мнения
профил »
sollider каза на 02.11.2011, 12:34 ?. :
Редактиран на 03.11.2011, 02:11 ?.

В момента играя Sniper: Ghost Warrior и съм се заел със СЕРИОЗНАТА задача да я превъртя. Правилно прочетохте - задачата си е повече от сериозна даже. Графиката наистина е безупречна и ти взема дъха, но за съжаление не би могла да компенсира хилядите бъгове и дървени престрелки, на които попаднах за краткото време, което й отделих. В напечените ситуации, където отвсякъде са те заобградили се чудех дали оръжието ми беше заяло и отказваше да стреля, или просто на онзи срещу теб не му се мре... ХМ... Изглежда беше второто... Все пак трябва да признаем чара на играта - малко са такива игрици, където влизаш в ролята на снайперист, дебнещ от някоя висока кула и чакащ разрешение да натисне спусъка. Точно това ми харесва - да се промъквам тихичко-тихичко в camp-a на враговете, без дори и да се усетят (въпреки че това не е хич лесно, заради проблемия стелт на играта) Та, попаднах и на новината, че поляците (мисля, че поляци я разработваха - поправете ме ако греша) са обявили втора част. Ще я чакам. Като цяло, махнеш ли снайпера от геймплея и се включиш в масовите престрелки с обикновени оръжия, получаваш един шутър, който не блести с нищо спрямо останалите игри от жанра. Но както споменах играта си има своите добри моменти и по скалата от 1 до 10 общо й давам една щедра и може би леко незаслужена 7-ца главно заради иновациите и напрежението на определени мисии, където objective-а ти гласи задължително да не издаваш прикритието си, докато не вземеш необходимите предмети.
Edit: Превъртях я. Излезе по-лесна отколкото предполагах. В началото само е трудно, докато й свикнеш, но от там на сетне вече става нещо като CS. Поне при мен беше така. Краят на играта ми се стори доста незавършен и рязък. Точно пък в ending-a очаквах повече, ноо... ще чакаме двойката :D
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Sniper: Ghost Warrior

новини:
Въпреки че многократно по-добри игри не успяват да достигнат този впечатляващ резултат, псевдо снайпер приключението на City Interactive го направи за година.
Магическите думички в заглавието на това олицетворение на посредствеността са заблудили повече хора, отколкото предполагахме. Спи ли здравия геймърски разум?
Полското студио City Interactive потвърди, че готви втора част на шутъра, която ще се задвижва от енджина CryENGINE 3, но това едва ли е гаранция за успех.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Duke Nukem Forever 280
Crysis 2 200
Call of Duty: Modern Warfare 2 139
Battlefield 3 133
Call of Duty: Modern Warfare 3 121
RAGE 98
Crysis 3 74
Call of Duty: Black Ops: сингъл и кооп 74
Call of Duty: Ghosts 70
Bulletstorm 69