facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
The Elder Scrolls: Online - видео ревю
Ревю | 07.04.2014 | автор: Диян Каролев


оценка:
Производител:
ZeniMax
Издател:
Bethesda
Жанр:
MMORPG, Ролева игра
Платформа:
PC
сайт на играта »
Цена:
89 лв.
купи играта »

плюсове

Характерният TES геймплей

Гигантски отворен свят

The Elder Scrolls, човече

минуси

Няма как винаги да се бяга от ММО елемента

Месечен абонамент

Нестабилни сървъри

Ама че работа! Ако преди десетина години, когато все още разцъквах по цели нощи Morrowind някой ми беше казал, че поредицата Elder Scrolls ще стане: а) игра за масите и б) MMORPG, щях да му се изсмея и да го пратя до хладилника да си вземе лед за главоболието. Но ето – след като Oblivion показа на конзолните геймъри що е то качествена ролева игра, а Skyrim се превърна в поп-културен феномен, един от Титаните™ на Геймърския Олимп™ направи първата крачка към нещо, което може да се определи единствено с думата „революция“.

Серията Elder Scrolls от самото си начало е перфектната смесица между екшън от първо лице и хардкор ролева игра – раси, класове, уклони, решения, последствия, свобода на действие. С годините, поредицата внесе редица промени в начина, по който работи една компютърна ролева игра. От динамична система за развитие на героя според уменията, които най-често ползвате, през една от първите хибридни системи за бой, та чак до изработването на един от първите напълно тримерни отворени светове в ролева игра. Ключовата дума в Elder Scrolls игрите е „свобода“. Свобода да идете навсякъде и да вземете всичко. Свобода да направите своето виртуално „аз“ по ваш вкус, без това да повлияе значително на геймплея, както е в игри като Diablo например, където съобразявате пътя на развитието си с това колко щети вкарвате и с какви предмети разполагате.

Именно заради това има някаква логика в преминаването към ММО жанра – къде другаде можете да имате гигантски свят, който да изследвате, при това с приятели. Основното притеснение на феновете на поредицата, в това число и моята не съвсем скромна персона, беше дали The Elder Scrolls: Online няма да изневери на историята на поредицата и да се превърне в типичното, презряно от повечето ролеви маниаци онлайн RPG – изпъстрено с fetch-куестове от типа „иди ми набери десет гъби, пък аз ще ти дам такъв и такъв колан“ и безумно гигантски босове, които изискват събирането на големи групи хора на едно място, за да има някакъв шанс да бъдат победени. Има го и другият момент – в повечето MMO-та воденето на сражения не се извършва напълно в реално време, а по взетата „на заем“ от японските RPG-та „активна“ бойна система, която е хибрид между походова и реалновремева такава и включва таймер за зареждане на всяко едно от уменията ви, в това число ударите с оръжието.

Еволюция с аромат на ММО

Щастлив съм да заявя че играта, която е обект на това ревю, в основата си следва установената Elder Scrolls формула и ММО елементът не просто не пречи и не се натрапва, а до голяма степен помага. Но нека караме поред. Както всяка ролева игра, и тази си има история – тя в случая не е чак толкова заплетена, колкото беше в предните части на поредицата, но на фона на болшинството представители на онлайн ролевия жанр, направо блести. Накратко – цяло хилядолетие преди събитията в Skyrim, дедрическият принц Молаг Бал измъдря пъклен план да слее целият континент Тамриел с царството на мрака Колдхарбър. Вашата цел, разбира се, е да го спрете, като по правилния път ще ви насочва мистичен пророк, когото освобождавате от плен още в първата местност, която всъщност играе и ролята на обучителна мисия. Толкоз! Останалото, както е типично за Elder Scrolls поредицата, разбирате по-късно и нещата се оказват доста по-заплетени, но няма да разкривам повече, за да не ви разваля играта.

Преди изобщо да поемете по прашните друми на Тамриел обаче, ще трябва да си направите герой. Расите в стандартното копие на играта са девет, типични за поредицата, и са разпределени в три враждуващи фракции, като именно от последните зависи в коя зона на света ще започнете своето приключение. Алдмерският доминион включва горски елфи, върховни елфи и коткоподобните кхаджити. Техните герои започват играта на слънчевите острови Самърсет, а основната кауза на фракцията е да възстанови елфическата власт на трона в Имперския град. Дагърфолското съглашение се състои от бретони (хора), редгарди (пак хора, ама по-мургави) и най-красивите орки в игра изобщо. Стартовата им локация, по подразбиране е градът Дагърфол от втората игра в поредицата, а тяхната кауза е мирна търговия – нещо невъзможно в случай, че на Рубинения трон седи представител на вражеска фракция. Последната „групировка“ е Ебонхартският пакт – нестабилно съглашение с цел отбрана, между провинциите Мороуинд, Скайрим и Блек Марш. То включва представители на нордите, тъмните елфи и гущероподобните аргонианци, а стартовата му зона е град Дейвънс Уоч на границата между Мороуинд и Скайрим.

От това представител на коя фракция ще изберете, зависи не само къде ще започнете играта, но и как – всяка от трите има собствена линия от куестове, съобразена с това за какво се бори. Но да преминем на класовете – те са четири на брой и за разлика от предишни игри в поредицата, нямат нищо общо с астрологията. В Elder Scrolls: Online имате избор между драконов рицар, магьосник, познатите от Oblivion нощни остриета и нещо, наречено „тамплиер“. Докато „рицарите“ и „остриетата“ разчитат основно на уменията си в близък бой, другите два класа са загубени без магическите си сили. Това важи в особена сила за магьосниците, тъй като тамплиерите са хибриден клас, способен да използва повечето оръжия и брони в играта. Както знаем обаче, в Elder Scrolls игрите класът определя основно стартовите бонуси на героя ви. Е, в случая не е съвсем така, но за това – по-късно.

Да изтъчеш... герой!

Останалата част от създаването на героя ще ви изуми и вероятно ще ви накара да се смеете с глас. Като нищо можете да си загубите половин-един час само в експериментиране с десетките плъзгачи, от които зависи външния вид на виртуалното ви его. Този елемент от играта е по-развит от всякога и включва неща от сорта „размер на задника“ и интересно представен избор на баланса на телосложението. Можете да украсите човечето си с редица белези, татуировки, гримове и накити, но това не е нищо ново. Когато се нарадвате на редактора на герои, кликате на бутона „Create“ и започвате играта.

Както винаги, в началото сте затворник. Докато все още привиквате към управлението, в килията ви ненадейно се появява проекция на споменатия по-рано пророк, казва ви че светът е в опасност и ви моли да го откриете и освободите. Като всеки уважаващ себе си кандидат-герой, се навивате на секундата и излизате от мрачния зандан, само за да откриете, че в затвора се случва бунт. Илюзията за това се поддържа от множеството тичащи хаотично напред-назад хора, които в действителност са други играчи. Ако сте се чудили какво виждат неигровите персонажи в ролевите игри, когато със заешки подскоци и изваден меч преминете като хала покрай тях, вече можете да разберете от първа ръка.

След като изпсувате няколко пъти и излезете в менюто, за да си настроите контролите, ви очаква разочарование – светът на Elder Scrolls: Online не е толкова интерактивен, колкото в предишни игри от поредицата и вече не можете да взимате всичко, което видите. Това не е болка за умиране и след десетина минути забравяте окончателно за навиците, придобити в Skyrim и Oblivion. Следвате си куеста, научавате се да се биете, освобождавате пророка, който отваря магически портал и хоп – събуждате се в стартовата зона за вашата фракция, а нова проекция на дядката ви казва, че той се е озовал на друго място и когато искате да продължите борбата срещу Молаг Бал, да го намерите за инструкции. От тук нататък съдбата ви е във ваши ръце – имате избор между стотици куестове, издържани в характерния за поредицата стил. Те варират от забавни странични задачи до героични подвизи като прочистването на някоя местност от диви животни, които тероризират местното население. Това не са съвсем типичните за ММО жанра поръчки, което е добре дошла новина за Elder Scrolls феновете. Можете да вземете няколко куеста наведнъж и да превключвате между тях с клавиша „Т“, като на картата и радара ви ще се отбележи къде трябва да идете и какво точно да правите.

При проблеми с координацията

Играта е направена така че и да искате, няма как да се загубите. Винаги ще знаете дали целта ви се намира под или над вас, а на картата са отбелязани дори имената на всички неигрови персонажи, което помага в случай че търсите някой конкретен. Подобно на World of Warcraft можете да разгледате по всяко време всички местности на континента, за да придобиете представа за мащаба на играта. Прави впечатление, че доста от тях са все още недостъпни, което навежда на мисълта че може би ще бъдат добавени в по-късен етап. Максимално опростено и елегантно направено е и общуването с други играчи – заставате до някой и със задържането на бутона “F” ви се появява сферично меню което ви показва опциите за взаимодействие – „шушукане“, добавяне на приятел, покана да изпълнявате куест заедно и т.н. Често ще се случва, докато правите опит да убиете някоя особено упорита гадина, да ви се притекат на помощ случайни минувачи, с които в последствие да си разделите плячката.

Като структура на геймплея, Elder Scrolls: Online е така направена, че имитира сингълплейър изживяването, освен в случаите когато самите вие не пожелаете противното. Въпреки, че подобно на други ММО-та изпълнявате едни и същи куестове заедно с десетки други хора и се случва да се борите за отварянето на един и същи сандък, има моменти важни за сюжета, в които сте сами, дори да има други играчи които да изпълняват същото поръчение. Самите задачки са подробно описани и не ви се разрешава да вземете куест, преди да достигнете нужното ниво на опит. И като го споменах, левелинг системата в играта е подобна на тази в Skyrim – печелите опит от задачките, които изпълнявате, както и от битки, но има и пръснати буквално навсякъде „небесни късчета“, активирането на три от които ви гарантира получаването на една скил точка.

Level Me Up, Scotty!

Когато вдигнете ниво, ще бъдете подканени да разпределите една точка между основните си атрибути – здраве, магия и издържливост. Освен тях, ще можете да вдигате и умения в десетина категории, които веднъж „отворени“ започват да се ъпгрейдват с използването им, подобно на системата в Oblivion. Когато стигнат определен ранг, голяма част от тях могат да мутират, като изборът как точно се пада на вас. Имате и „хотбар“, който за разлика от повечето ММО игри е малък и побира само пет умения, един предмет за консумация и втори комплект въоръжение. Въпросната лента е мъничка и се скрива, когато не ползвате нищо от нея, за да не се натрапва. Като цяло съм много впечатлен от хибридната система на уменията, която Bethesda са използвали за играта – удобна е, и е интуитивна не само за Elder Scrolls ветераните, но и за ММО феновете и дори кежуъл геймърите.

Бойната система е типичната за поредицата реалновремева такава, но с уговорката че отчитането на ударите става по типичния за масовите онлайн ролеви игри начин. С други думи, ако сте се сбили с някоя гадина, има определен радиус, в който може да ви удари дори да не сте й под носа. Така че – избирайте внимателно битките си, защото в противен случай може да се озовете пред синкавия екран, който обозначава смъртта ви и пита дали да ви възкреси на място или до най-близкия wayshrine. Този избор е коварно подвеждащ, тъй като гадините възстановяват здравето си веднага щом ви светят маслото, а от друга страна „пътните кладенци“ често пъти са доста далечко от мястото на безславната ви гибел. Те обаче, веднъж открити, служат за бързо придвижване от местност до местност, така че да не ви се налага да плащате за транспорт или да тичате като изпуснати от лудницата.

Веднъж достигнали около 20-то ниво (от 50 възможни), можете да започнете да се замисляте за пътешествие до Имперския град – столицата на континента Тамриел. Той е отделен изцяло за PvP куестове и събития, тъй като всяка от трите враждуващи фракции в играта се бори да сложи свой представител на Рубинения трон. Не ви съветвам да се пробвате по-рано, и в никакъв случай преди да се екипирате добре, тъй като дори в този ранен етап от развитието на играта, вече има душмани които хапват неопитни играчи за кеф. Bethesda имат решение и на този проблем, разбира се – по желание можете да не се включвате в бойните действия, а да го играете разузнавач или занаятчия – но тогава какъв е смисъла от присъствието ви там?

Луд на шаренко се радва

Да кажем и две думи за аудио-визуалното оформление. The Elder Scrolls: Online определено не е грозна, но не е и Skyrim. Графичният даунгрейд се налага заради ММО елемента и стриймването в реално време на хиляди инструкции към сървърите на играта. Повтарям – това не прави играта грозна и определено визуалната презентация не дразни, макар на моменти да се забелязва забавено зареждане на високорезолюционните версии на текстурите. Случи ми се и да заседна в стена, както и да попадна на цикъл в анимацията, който се случи заради намесата на друг играч в една от битките. Звукът е на високото ниво, което можем да очакваме от Elder Scrolls поредицата, всички реплики на неигровите персонажи са озвучени, музиката не се натрапва, а фоновите звуци са адекватни. Играта не е тежка, но бързият интернет е просто задължителен, защото лагът е най-големият ви враг.

Мисля, че покрих основното – The Elder Scrolls: Online е гигантска игра и е абсурдно да се напише адекватно и пълно ревю едва след три дни геймене. Още повече, че заглавието все пак е представител на ММО жанра, заради което има твърде много вариации както на тема приключенстване, така и по отношение развитието на героите и няма как да се обхване без поне месец подробно изучаване. The Elder Scrolls: Online е нечовешки увлекателна и предлага безобразно голяма свобода на действие и комбинира най-доброто от два привидно несъвместими поджанра на ролевите игри. Затова ако всичко, казано дотук, ви звучи добре и сте почитатели на поредицата или на онлайн ролевите игри като цяло – не се колебайте, хвърляйте се смело в джаза – няма да съжалявате! 

 
системни изисквания
OS: Win XP, Vista, 7, 8; CPU: Intel Core 2 Duo 2.0GHz или AMD Athlon X2; 2GB RAM; видео: GeForce 8800GTS или AMD Radeon HD 3870
напиши коментар
 

1212 мнения
профил »
Nreth каза на 07.04.2014, 20:33 ?. :

Браво на този пич от видеото.Едвам се сдържам да не поръчам от Пулсар една бройка :D

1297 мнения
профил »
hyper' каза на 07.04.2014, 20:34 ?. :

Човече, дикцията и тона ти на говорене в ревюто са отлични! Евала. Бтв изглежда чудесно така вметнато в текста.

154 мнения
профил »
horhe каза на 07.04.2014, 20:39 ?. :

Pcmania надминахте се (никога не съм очаквал да кажа това). Откога искаме видео ревюта и ето че PCM 2.0 е бил отговорът.
Много добре сте се справили. А за играта месечните такси ме отказаха.

1212 мнения
профил »
Nreth каза на 07.04.2014, 20:47 ?. :

Абе дано да ги махнат.

671 мнения
профил »
the_presator каза на 07.04.2014, 20:42 ?. :

Доживяхме да видим видео ревю! Велико е! :О
Доста старание е положено за видеото!

50 мнения
профил »
Addams family каза на 07.04.2014, 21:01 ?. :
Редактиран на 07.04.2014, 21:04 ?.

Хейтвайте ме колкото щете.
Но предпочитам да си дам парте за World of Warcraft Back to the Future (Warlords of Draenor).
http://www.youtube.com/watch?v=LALbfYZr_WM

Просто Елдер Скролс и да има хубава графика не ме грабва незнам защо.
Просто си обичам грозната графика на Wow и дори да не бяха включили нови Модели за геройте бих пробвал Draenor. Обичам и райдовте 25 човека и куестовете тип донеси ми 20 гъбки да ти дам колан. Дори обичам този момент, когато в Странгеторн Вале ме бие човек с 50 нива над мен и ми пречи да вдигам левел, нищо че когато се случваше ме изкарваше извън нерви. Сега ми е мъка за тези времена.
Дори това дето направиха Райдовете да стават по-лесни, защото не сте 25 човека ме дразни.
Все едно да кажем на боса:
-А бе днес сме по-малко може ли да не ни биеш с все сила.
И той да отвърние:
-Ми добре.


Малко прекалих с Офтопика. Браво за ревюто на Пцманиа. Очаквам следващи с игри, който ме вълнуват.

Елдер Скролс просто не е моята игра. Който иска да си е играе.

1212 мнения
профил »
Nreth каза на 07.04.2014, 21:13 ?. :
Редактиран на 07.04.2014, 21:47 ?.

Абе и Wow е добър няма спор и има почитатели за които ESO им е през х*я.Даже май всеки който играе в лол няма да си направи труда дори да я изпиратсва.Но двете игри са хубави и се различават.В ESO много искам да видя PVP-то в действие. Дали предлага нужния екшън и мисъл.

154 мнения
профил »
dstalev каза на 07.04.2014, 21:05 ?. :

Брей, доживяхме! Чакайте да се ощипя, да си бия шамар и прочие дейности целящи да проверят дали не съм в царството на Морфей. Видео-ревю в ПЦ мания, при това напълно професионално направено, чак и на мен ми се прииска да си купя играта при положение че не съм кой знае какъв почитател на Свитъците. Браво на екипа, продължавайте все така.

332 мнения
профил »
Tranquil каза на 07.04.2014, 21:07 ?. :

Не е коментар по играта, но все пак:
PCM 2.0 засега ми харесва изключително много. Браво, момчета, личи си, че сте влезли в правия път отново. Начина по който са написани статиите и новините, леките закачки с читателите тук и там ме връщат с едно 7-8 години назад. Продължавайте в същия дух :)

1014 мнения
профил »
nvision89 каза на 07.04.2014, 22:38 ?. :

Само 7-8? Значи трябва да се стараем повече ;)

769 мнения
профил »
Soviet Reunion каза на 07.04.2014, 21:07 ?. :

Отлично, скоро смятам да взривя РС Мания с мое лично специално ревю.

50 мнения
профил »
Addams family каза на 07.04.2014, 21:11 ?. :
Редактиран на 07.04.2014, 21:13 ?.

За коя игра ще е?
Или по-добре не казвай някой друг да не се изхитри да направи за същата игра.

1212 мнения
профил »
Nreth каза на 07.04.2014, 21:13 ?. :

DayZ за коя друга може xD

769 мнения
профил »
Soviet Reunion каза на 07.04.2014, 21:14 ?. :
Редактиран на 07.04.2014, 21:15 ?.

Изчаквам удобният момент да излезе нещо ново, не ми се връща назад.
Със сигурност няма да е на стратегия или rpg/mmo.

Бих направил и пиперливо безпощадно ревю на Assassin's Creed: Watch Dogs, но ПеЦе мания не биха го публикували.

Ще видим. ;)

edit: И DayZ-a не е лоша идея, ама не бих си го купил за да му правя ревю.
Иначе бих го попилял.

1212 мнения
профил »
Nreth каза на 07.04.2014, 21:28 ?. :

Токсик, няма смисъл да правиш ревюта на предстоящи заглавия. За това си има PCM.Ти направи ревю на нещо по - старо. Примерно Wolf among us Titanfall и има много други

5 мнения
профил »
Sigvardr каза на 07.04.2014, 21:13 ?. :

Евалата, ПеЦе маниаци!

Точно бях на ръба да ви нахраня как нямате нито една новина, свързана с най-мащабната игра, излизала до момента през тази година, и вие ми поднесохте тази приятна изненада!

Ревюто не е лощо като за сефте, има тук-таме по някоя неточност (например събирането на 3 skyshard-а не вдига ниво, а само ти дава skill точка), но това е разбираемо и ще ви го опростя ;) !

Също съм впечатлен и очарован от това, че се опитвате да побългарите някои думички (коткоподобните Кхажиити!!!) без да изпростявате съвсем.

Като цяло съм доволен, радвам се, че родната гейм-медия малко живна, продължавайте в тоя дух и само напред! :P

1212 мнения
профил »
Nreth каза на 07.04.2014, 21:15 ?. :
Редактиран на 07.04.2014, 21:17 ?.

"Евалата, ПеЦе маниаци"
1 коментар

Има само още един който ползва тоя израз.Май групичката се събра. :D

5 мнения
профил »
Sigvardr каза на 07.04.2014, 21:20 ?. :

Съвсем възможно е, не мисля, че има патент относно израза.

769 мнения
профил »
Soviet Reunion каза на 07.04.2014, 21:22 ?. :
Редактиран на 07.04.2014, 22:08 ?.

Time for a reunion. xD

А относно играта - правя предсказанието че след време месечните такси ще отпаднат и ще се мине към друг модел. На колкото и солидна основа да стъпва играта (визирам печелившият Skyrim), WoW-a е WoW. LotR и ToR са пример за това, че да си популярен не е достатъчно.. ;)

5 мнения
профил »
Sigvardr каза на 07.04.2014, 21:25 ?. :

Времето ще покаже какво ще стане. Лично аз се надявам да не отиде към f2p, това ще е пагубно за качеството на играта.

769 мнения
профил »
Soviet Reunion каза на 07.04.2014, 21:26 ?. :
Редактиран на 07.04.2014, 21:27 ?.

f2p моделът е успешен.
Примери много.
Просто ще изцедят в началото каквото могат с месечните такси за да си върнат инвестицията.

2059 мнения
профил »
Zipy каза на 07.04.2014, 21:24 ?. :

Браво, ревюто е супер.

291 мнения
профил »
bushido каза на 07.04.2014, 21:30 ?. :

Поздравления за прекрасното видео ревю! Направете още!

350 мнения
профил »
dprime каза на 07.04.2014, 22:27 ?. :

Браво!Супер ревю!IGN,GameTrailers,GameSpot и сие пасти да ядат !

1212 мнения
профил »
Nreth каза на 07.04.2014, 22:47 ?. :
Редактиран на 07.04.2014, 23:04 ?.

Как ли ще се играе това на конзоли? Да не стане като със Skyrim..Дано не!

638 мнения
профил »
generalan1 каза на 07.04.2014, 22:59 ?. :

Супер ревю PCM! Най-накрая да разбера общо взето кога се развива действието от къде ли не съм гледал все се чудех дали е между Oblivion и Skyrim или преди Arena

163 мнения
профил »
Pravilnika каза на 07.04.2014, 23:13 ?. :

Мерси Дияне за перфектното ревю, както и в писмено така и в аудио-визуално отношение си просто Top Notch! Честно си казвам бях много "разочарован" от тебе, не за друго, а за това че в YouTube след като започна да правиш ревюта by yourself, хайпа(поне за мен беше огромен). За жалост след DuckTales нещо ги спря и аз останах много много(как да го кажа...) неудовлетворен! Но ти се завърна с гръм и трясък по-професионален и по-сладкодумен(което си е факт) от всякога. Лично аз много ви симпатизирам както на целият екип, така и на комюнитито като цяло. Ето, че мъките и чакането напълно си заслужаваха и PCMania 2.0 е едно от най-хубавите неща случили се тук от както се преместихте в изцяло дигитален формат. Продължавайте все така!

156 мнения
профил »
endsandskins каза на 08.04.2014, 02:06 ?. :

Ще дадеш ли линк за другите му ревюта?

163 мнения
профил »
Pravilnika каза на 11.04.2014, 19:19 ?. :

http://podmosta.bg/rise-of-the-triad/

Съжелявам за кусният отговор. Но това му е първото ревю доколкото знам.

29 мнения
профил »
Console Master Race каза на 07.04.2014, 23:40 ?. :

Браво за видео ревюто на г-н Каролев.

Това е ПеЦе Мания която искам да виждам :)

2763 мнения
профил »
Zlob каза на 08.04.2014, 00:40 ?. :

Недочетох ревюто от любопитство да изгледам видео еквивалента му. Само положителни неща мога да кажа и съвсем нормално не може всичко да се каже за такъв тип игра. Основното се разбира, а именно че играта не е боклук и ще се хареса на феновете на предишните игри. Дали ще оцелее под напора на WoW, само времето може да покаже. Това ревю ми напомни на ревютата на games.bg. Даже гласът на Дидо ми напомни на ревюиращия от games.bg. Може да се замислите да го наемете. :D Не че и ти не се справяш добре, даже напротив!

1014 мнения
профил »
nvision89 каза на 08.04.2014, 16:15 ?. :

Благодаря! Колкото до "ревюиращия от games.bg" - той е от някога конкурентна на РС Mania медия, която често пъти е хулила любимото списание (сещате се коя) - познавам го, и негова милост едва ли някога ще се навие на подобна идея, уви!

407 мнения
профил »
Damnation каза на 08.04.2014, 07:44 ?. :

Браво Каролев, браво.

За играта - не е лоша, в никакъв случай. По време на няколкото бета-уикенда в които участвах, нещо ме издразни обаче, достатъчно за да не си я взема...не съм напълно сигурен какво обаче.

533 мнения
профил »
doggymien4o каза на 08.04.2014, 10:14 ?. :

Моето мнение е, че играта не е лоша.

Но не е толкова добра, че да заслужава месечни такси.

742 мнения
профил »
jenssn каза на 08.04.2014, 10:24 ?. :
Редактиран на 08.04.2014, 10:26 ?.

ИГрицата интеренсо зарибява ... но с тези дървени анимирани персонажи движещи се като някви кукли от начинаещ кукловод ... NO THANKS докато не направят героите и всякакви гадинки да се мърдят реално и спрямо терена върху който ходят ... такива игри си остават смешно детски ... единствено WOW имат що годе читаво анимирано движение на персонажите.

Искам да видя RPG къде тичам през каманаци и да се препъвам и залитам да се подхлъзвам на пясък по надолнище и краката да потъват в снега .... това ще бъде новото поколения рпг-та ... просто вече май остарях и игри като WOW мнг детски ми се струват ...

Иначе света изглежда мнг интригуващо и куестовоте също ...

1212 мнения
профил »
Nreth каза на 08.04.2014, 10:57 ?. :

Да твърдиш че WoW е с по–добро анимиране от ESO....съжалявам ама се прегледай.Графиката на WoW почти не е променена от създаването си(само леко е подобрена графиката в последните два ексапнжъна).А да твърдиш че в WoW движението е реалистично..моля.Никое ммо не се старае да е физически достоверно.И това за камъните и паданията–ще има да чакаш..

205 мнения
профил »
fordy каза на 08.04.2014, 11:36 ?. :

;) И като имплементират тая глупост където я спомена, после ще имаш да псуваш що за да стигнеш от единия до другия край на картата ти отнема 3 часа, тъй като героят ти постоянно се изморява, спъва, хлъзга, пребива, потъва, удавя и т.н. Игрите трябва да балансират между реалността на изживяването и да премахнат именно досадните елементи на реалността като умора. Защото по тая логика може да се вкара и перманентна смърт без save. Хардкор :)... Игрите не са натоварване, а приятни изживявания.

742 мнения
профил »
jenssn каза на 10.04.2014, 15:35 ?. :

"единствено WOW имат що годе читаво анимирано движение на персонажите. "

чети внимателно ве ... и не ми слагай думи в устата ... не твърдя нищо казвам си мнението .. токсик поведение не толерирам ..

742 мнения
профил »
jenssn каза на 10.04.2014, 15:38 ?. :

така е форди ... не визирам хипер реалистично поведение на анимиране но поне като стъпва героя да стъпва реалистично и разбира се да е баланс със достоверността .. просто е ужастно грозно да се играе скайрим в 3рд персон cam след като гледам как се движи по един и същ начин без значение накъде е наклона на терена ..

1212 мнения
профил »
Nreth каза на 10.04.2014, 20:23 ?. :

Значи да ти обясня.Думата "твърдя" означава "на мнение съм"

805 мнения
профил »
Ajax fen каза на 08.04.2014, 11:16 ?. :

Поздравления PCmania! Страхотна работа сте свършили!
Играта изглежда страхотна, но тези месечни такси не са за българина,така че аз ще я пропусна.....за сега.

776 мнения
профил »
BaronZlovon каза на 08.04.2014, 11:17 ?. :

браво за първата стъпка към видео ревютата!
поиграли сте си с монтажа и т.н., но гледайте да са малко по-компактни и оптимизирани занапред. 4-5 минути според мен са напълно достатъчни.
трудно ще правите РЕДОВНО подобни ревюта.
иначе поздравления!

205 мнения
профил »
fordy каза на 08.04.2014, 11:30 ?. :

Аз пък бих казъл, точно обратното. Според мен би било хубаво малко по-дълги да са :). 20на минути поне. Поне на мен винаги ми е било интересно да гледам видео ревюта, а като са на български е даже още по-приятно.

Страхотно ревю (thumbup)

279 мнения
профил »
fizo каза на 08.04.2014, 13:44 ?. :

Браво пичове ! Страхотно видео ревю ! Стегнато,обективно,изчерпателно, без лиготии, без излишни глупости с приятен глас и дикция ! Доста добре структурирано от начало до край.

1848 мнения
профил »
Sentry каза на 08.04.2014, 14:26 ?. :

Извинявам се за това, за което ще е този коментар, който не е нито по ревюто, нито по играта, но е нещо, което ме втрещи като го видях.

"...та чак до създаването на концепцията за отворен свят..."
НЕ! Да твърдиш, че TES е отговорна за отворения свят е все едно да твърдиш, че WoW е отговорна за MMORPG жанра или Call of Duty - за FPS.

1014 мнения
профил »
nvision89 каза на 08.04.2014, 15:54 ?. :

Виноват! След кратка проверка, се извинявам за фактологическата грешка и за в бъдеще ще се постарая да избягвам такива. В текста тя е коригирана, но във видеото - уви, няма как да стане.

Благодаря за наблюдателността и отново се извинявам!

1848 мнения
профил »
Sentry каза на 08.04.2014, 16:07 ?. :

Толкова си любезен, че чак ми се ще да не ти казвам за други фактологически грешки :D

2763 мнения
профил »
Zlob каза на 08.04.2014, 16:11 ?. :

Забавното е че аз му казах нещо подобно, но в друга новина :D Ще успее да превъзпита всички ни с културното си поведение :D

776 мнения
профил »
BaronZlovon каза на 08.04.2014, 16:18 ?. :
Редактиран на 08.04.2014, 16:34 ?.

"Толкова си любезен, че чак ми се ще да не ти казвам за други фактологически грешки :D"

за японските корени на tab targeting-а примерно. :)

едит: сега разбрах какво си искал да кажеш. моя грешка.

1848 мнения
профил »
Sentry каза на 08.04.2014, 17:07 ?. :

Всъщност - да, това е едното. Другото е, че комуникацията със сървъра няма връзка с графиката. Причината да са леко намалени детайлите е проста - за да можеш да визуализираш повече модели на играчите наведнъж.

Друго нещо, което малко ме озадачи е при обяснението за класовете, където казва "Е, в случая не е точно така, но за това - по-късно." и след това нищо :)

1014 мнения
профил »
nvision89 каза на 08.04.2014, 17:24 ?. :

Ще ме докараш до харакири ;) В интерес на истината, това за стриймването е частично вярно - все пак има доста custom неща по героите и трябва да се предава инфото до всички играчи в съответната околоност. Не играя по принцип ММО-та, заради което не съм съвсем наясно и очевидно обяснението което съм чел не е съвсем пълно, за което (отново, *въздишка*) се извинявам. За другото - в абзаца за вдигане на точките е, но не става ясно, че това съм имал предвид. И него ще го поправя.

1848 мнения
профил »
Sentry каза на 08.04.2014, 17:44 ?. :

Е, хайде сега, голямо момче си :D

Това, което се stream-ва от server-а все пак не са модели, а номера на това, което трябва да се зареди с някакви пропорции и веднъж зареден играч на клиента ти не би трябвало да има по-голям ефект за видеото от което и да е NPC. Проблем би било бързото зареждане на тези модели, просто за да не виждаш полу-невидими играчи, които се движат по-бързо, отколкото машината ти може да зареди текстурите им. Принципно това има някакъв impact върху графиката, но не толкова, колкото 150 говеда на едно място, които cast-ват различни магии.

Иначе споко - никой не може да знае всичко и да види абсолютно всеки кусур, който някой може да намери. :)


17 мнения
профил »
shouldi каза на 08.04.2014, 14:27 ?. :

Добро ревю и още по-добра цялостна идея за видео ревюта.

2059 мнения
профил »
Zipy каза на 08.04.2014, 14:41 ?. :

След 6,8 месеца ще я позакърпят, ще излезне повечко контент и ще стане фри, тогава живи и здрави бих я пробвал, най-лошото при MMO-тата е , че ти трябва още един живот за да ги играеш.

279 мнения
профил »
fizo каза на 08.04.2014, 15:51 ?. :

"най-лошото при MMO-тата е , че ти трябва още един живот за да ги играеш."

Ето за това ги спрях и вече не ги играя. Просто няма време. Колкото и да ги харесвам тези игри просто няма как да съчетая риъл лайф с такава игра. За това Диабло 3 влизаш килваш на бъзо диаблото и си лягаш :)

335 мнения
профил »
GreeN каза на 08.04.2014, 15:46 ?. :

Браво! Много съм доволен от видео ревюто, стилът на говорене ми допадна.

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 08.04.2014, 20:29 ?. :

Забавно ревю, радвам се, че сайта се раздвижи и то в толкова добра посока! =)

197 мнения
профил »
Kompira каза на 08.04.2014, 20:58 ?. :

Браво! Много добро ревю. Харесаха ми шегичките, стила, на който е написано всичко, гласът ти, това че не използваш чуждици, както е модерно при днешните журналисти. Не ми хареса бързото и безразлично на моменти говорене, липсата на паузи - затормозява. Това, все пак, не е "БТВ новините". Видео игрите са изкуство и като такова, следва да предават емоции, които не усетихме в твоето ревю. Не ме разбирай погрешно това не е упрек, а просто виждането на един обикновен читател, нямащ нищо общо с журналистиката. Все пак, като цяло, това ревю ми хареса и ще продължа да следя твоята работа.

5 мнения
профил »
Sigvardr каза на 08.04.2014, 21:18 ?. :

На мен ли ми се струва, или оценката някак си магически олекна с една звездичка?

335 мнения
профил »
GreeN каза на 09.04.2014, 22:23 ?. :

Правилно виждаш. Чудя се дали от самото начало са искали да е такава оценката или са открили още някоя негатива черта..

1014 мнения
профил »
nvision89 каза на 10.04.2014, 07:49 ?. :

Повечето западни гейм-медии все още не са поставили оценка на играта, по простата причина която съм споменал в заключението на ревюто. Невъзможно е да оцениш толкова мащабно заглавие само с три дни геймплей. Затова оценката беше променена - основно заради технически неща като постоянно падащи сървъри, графични бъгове и манипулативната система за абонамент. Останалото си е наистина файн и играта е повече Elder Scrolls, отколкото WoW - както съм си казал в ревюто :) Ако пооправят нещата, може да се качи пак, така че не се изненадвайте.

5 мнения
профил »
Sigvardr каза на 12.04.2014, 02:00 ?. :

Съгласен съм с оценката, като се вземе предвид сегашното състояние на играта, разбира се. Наистина, бъговете са в изобилие (в момента летя в безкрайността - мисля, че Молаг Бал се опитва да ме призове в неговия свят :P ), но мисля, че след няколко пача нещата ще си дойдат на мястото.

1641 мнения
профил »
=SpeC= каза на 09.04.2014, 01:06 ?. :

Браво за видео ревюто, личи си че е правено със старание, продължавайте все така!

216 мнения
профил »
Nikeca каза на 09.04.2014, 17:40 ?. :

ЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ ДОЖИВЯХМЕ!

1320 мнения
профил »
Finalrequiem каза на 10.04.2014, 09:35 ?. :

Браво РС Мания, видео ревюто е невероятно и идеята е страхотна. Продължавайте все така, а по играта задължително ще се пробва.

6 мнения
профил »
koleto_skyscream каза на 13.04.2014, 12:04 ?. :

Браво ПС Маниа - Ones on the Top - always on the Top !

230 мнения
профил »
DarkAvenger89 каза на 22.04.2014, 13:16 ?. :
Редактиран на 22.04.2014, 13:18 ?.

Настрана комплиментите за ревюто и тнт няма смисъл ръся повече, знае се, че е е супер, но мисля че оценката на играта е малко завишена.
От това, което съм видял до сега играта е...ами счупена. Сървърите крашват прекалено често, бъгове се срещат на всяка крачка, дори с малко повече късмет даже и ачийвмънт може да получиш като те метне 12312312123 пъти от 10Хметра над земята. Луута е скапан, куестовете са скучни, за игра с други хора да не говорим - освен при масивните ПВП битки нещата са трагични. И за всичко това трябва да си плащаш всеки месец...for fuck sake NO !

18 мнения
профил »
vansteel каза на 28.04.2015, 13:07 ?. :

Малко късно питам може би, но на играта не обърнах абсолютно никакво внимание от момента, в който разбрах че ще бъде с месечен абонамент. Иначе бях супер запален и нямах търпение да излезне. Но сега когато вече е Buy-to-play и няма месечен абонамент, т.нар. Tamriel Unlimited, се чудя дали да не си я взема. Пък също така чух, че играта е доста ъпдейтната и много от нещата, който куцаха в началото сега са оправени. Единственото нещо, което все още ме спира е фактът, че играт е ММО, а аз не съм от най - големите фенове на този жанр. Но от друга страна си умирам да си направя един норд с дълга руса брада, носещ брадва по - голяма от самия него. Все пак това е света на Elder scrolls, на който съм голям фен. Та въпроса ми е следния: заслужава ли си играта на този етап и става ли за фенове на предишните TES игри, особено Скайрим? И още един въпрос: интересни ли са куестовете, или е типичното за ММО-тата иди еди-къде си, убии 20 еди-какви си и се върни за експириънс.

Предварително благодаря за помощта.
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
The Elder Scrolls: Online - видео ревю

новини:
До 6 декември геймърите с PlayStation 4 и PC/Mac ще могат да свалят и играят основната игра, но без скорошния експанжън Morrowind.
Експанжънът е близо, но за да стъпите на познатата територия, компютърът ви ще трябва да отговаря на определени изисквания.
Офертата е добра - достъп до цялата игра без ограничения и 500 Crowns, които да похарчите.
ОЩЕ ЗА ПОРЕДИЦАТА
The Elder Scrolls V: Skyrim 141
The Elder Scrolls IV: Oblivion 9
The Elder Scrolls IV:Oblivion Shivering Isles
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Aion 308
Star Wars: The Old Republic 96
World of WarCraft: Cataclysm 54
World of WarCraft: Mists of Pandaria 46
Guild Wars 2 34
WoW: Warlods of Draenor (част 1) 29
Lord of the Rings Online: Siege of Mirkwood 28
Guild Wars 2: заключението 24
World of WarCraft: Wrath of the Lich King 21
Guild Wars 2: Част 2 20